Tillbaka till sök

Redovisningskonsult

Publicerad 2018-02-05

Om oss
Vi är en liten auktoriserad redovisningsbyrå som arbetar mest med ägarledda fåmansbolag i olika branscher. Vi arbetar väldigt nära våra kunder som har stort förtroende för oss. Vi på byrån är måna om att bygga långsiktiga relationer till våra kunder. För att skapa god överblick av företaget och dess föränderliga behov, följer vi våra kunders utveckling med personligt engagemang och god expertis.

Läs gärna mer om oss på: www.redut.se.


Dina arbetsuppgifter
Som redovisningskonsult hos oss kommer du självständigt att hjälpa våra kunder med:

- Löpande bokföring
- Moms och skatter
- Deklarationer
- Upprätta bokslut
- Årsredovisningar
- Löneadministration

Du kommer även att ge kvalificerad rådgivning i ekonomiska frågeställningar, t ex budget och kalkylering. Din placering blir på vårt kontor i Kristianstad och stundtals är din placering ute hos kund.


Din bakgrund
Vi söker dig som är utbildad redovisningskonsult och har arbetat i denna roll under minst 3 år. Du arbetar förmodligen på en redovisnings- eller revisionsbyrå idag men vill byta till annan miljö och annan arbetsgivare. Alternativt kanske du driver ett enmansföretag och vill ha kollegor att samarbeta med. Du är van vid att ansvara för helheten inom redovisning och ha eget kundansvar.


Du som person

Du är positiv, ansvarstagande och flexibel. För att lyckas i rollen behöver du vara social, ha lätt för att samarbeta samt vara utåtriktad. Som vår nya redovisningskonsult uppskattar du kundkontakter och har en god förståelse för konsultrollen.
Vidare trivs du med att arbeta i ett litet och tight team på en mindre byrå. Du är van vid att stundtals arbeta i ett högt tempo. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har körkort samt tillgång till bil.

Tjänsten inleds med en provanställning hos Redut där målet är en tillsvidareanställning hos Redut.

Tjänsten är på 100 % och vi ser helst att du kan börja snarast.

Sista ansökningsdag är den 26 februari. Då vi kommer att tillämpa löpande urval ser vi gärna att du söker tjänsten snarast möjligt. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Samuelsson tel: 044-590 65 14

Välkommen med din ansökan via Wikans hemsida, www.wikan.se

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 7 orter i Sverige, omsätter ca 300 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se.


Påminn mig / Tipsa en vän Sök jobbet
  • Anställningsomfattning

    Heltid

  • Anställningsform

    Tillsvidareanställning

  • Sista ansökningsdag

    2018-02-26

  • Tjänstgöringsort

    Kristianstad (Skånes län)

Kontaktpersoner

Pernilla Samuelsson

Konsultchef Tel: 044-590 65 14
Stäng

Vänligen fyll i dina uppgifter så skickar vi ut en påminnelse om jobbet åt dig!

Vänligen fyll i din väns e-postadress för att skicka ett tips om jobbet!

Kontakta mig

Kontakta mig

Vänligen fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi er så snart vi har möjlighet.