Exportkoordinator

Arbetsområde: Kundsupport/Service

Arbetsgivare: Sveriges stärkelseproducenter

Exportkoordinator
Om företaget
Sveriges Stärkelseproducenter förening u.p.a bildades 1927, medlemmarna består av lantbrukare. Företagets huvudverksamhet är att utveckla, producera och marknadsföra stärkelseprodukter, fiber och protein som utvinns från potatis. Potatisen odlas och levereras av föreningens medlemmar. Produkterna säljs till livsmedelsindustrin inom affärsområdet Lyckeby och till pappersindustrin inom affärsområdet Solam. Inom koncernen arbetar cirka 500 medarbetare varav cirka 300 i Sverige. Koncernen omsätter cirka 3,5 miljarder.

Nu söker vi en exportkoordinator till vår fabrik i Nöbbelöv, Kristianstad och har i denna rekrytering valt att samarbeta med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Som Exportkoordinator på SSF är du en typisk spindel i nätet. I rollen ligger ordermottagning och i dessa frågor har du mycket kontakt med produktion, planering och logistik för att säkerställa att företaget kan möta kundens leveransönskemål. Det är du som har totalansvar för transportplanering av leveranserna, all exportdokumentation och för medföljande dokumentation såsom originalfakturor, varudeklarationer, certifikat mm. En viktig del i rollen är att ha kontinuerlig kontakt med företagets internationella och svenska kunder där du är en värdefull representant för företaget.

Befattningen rapporterar till Inköp- och Logistikchef och är placerad i Nöbbelöv utanför Kristianstad.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker en person med mycket god förmåga att planera och organisera sitt arbete. Vidare är du serviceinriktad och tycker om att samarbeta både med kollegor och med kunder för att tillsammans uppnå bästa resultat.
För att lyckas i rollen krävs erfarenhet av export till länder utanför EU. Du har erfarenhet av ordermottagning och exporthantering av internationella kunder. Du kan ha en färsk utbildning på högskolenivå eller yrkeshögskola och söker dig till din första roll efter studierna. Du kan också ha flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du har tidigare arbetat i ett affärssystem och har lätt för att lära dig ett nytt.

Information och kontakt
Anställningen är en projektanställning som löper under 6 månader.
Tillträdesdag är enligt överenskommelse.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Hanna Nyberg, 044 590 65 14.
Sista ansökningsdag är den 26/9 men vi tillämpar löpande urval så sök direkt via www.wikan.se.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Ansök nu!

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Anställningstyp

Uthyrning - Tjänstemän

Tjänstgöringsort

Kristianstad (Skånes län)

Sista ansökningsdag

2024-09-26

Kontaktpersoner

Hanna Nyberg
Hanna Nyberg

044-590 65 14

Dela annonsen

Drift och Underhåll