Tillbaka till sök

Administrativ support

Ansökningstiden har gått ut

Vid eventuella frågor, kontakta oss


Om företaget
Direkt Optik är en franchisekedja med 40 butiker som funnits på den svenska marknaden i 25 år. Vi ingår i en holländsk optikkoncern med nära 500 butiker i flera länder. Huvudkontoret ligger i Holland, men det svenska kontoret ligger i Kristianstad nära tågstationen. Direkt Optik växer och kommer de närmsta åren att vara i en extremt expansiv fas.

Vi söker nu en administrativ support till vårt huvudkontor i Kristianstad.
I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara länken mellan våra butiker, vårt svenska huvudkontor samt koncernkontoret i Holland. Din uppgift är att på allra bästa vis stötta och hjälpa butikerna med olika frågeställningar. Arbetet innebär även övriga administrativa arbetsuppgifter såsom växel, mail, arkivering, resebeställningar, utskick, konferensbokning mm.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig med minst gymnasial utbildning, har du även en akademisk utbildning är detta ett plus. Du är en god administratör med några års erfarenhet av administrativt arbete, har du dessutom erfarenhet av ekonomi, IT och/eller optik är detta starkt meriterande. Du har god datorvana och är van användare av Office-programmen, främst Excel och Word. Du har även erfarenhet av arbete i ett affärssystem. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Engelska är av största vikt då en stor del av arbetet innebär kommunikation med koncernkontoret i Holland.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som är strukturerad, utåtriktad och har god förmåga att ta egna initiativ. Du är lösningsorienterad och hugger i där det behövs! Vi ser gärna att du har lätt för siffror, har ett logiskt tankesätt samt att du är noggrann. Du är en trygg person som älskar att kommunicera och koordinera!


Information och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 60% hos Direkt Optik, som inleds med en provanställning. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Dina arbetstider är måndag-fredag 9.00 ? 15.00, med 60 minuters lunch.

Är du en god kommunikatör och administratör som vill arbeta i ett bolag med stark tillväxt?
Välkommen med din ansökan redan idag!

Vi tillämpar löpande urval, sista ansökningsdag är den 17 januari och du söker tjänsten på www.wikan.se

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Samuelsson på telefon 044-590 65 14 eller rekryteringskonsult Johanna Fondell på telefon 044-590 65 02.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se

  • Anställningsomfattning

    Deltid

  • Anställningsform

    Tillsvidareanställning

  • Sista ansökningsdag

    2019-01-17

  • Tjänstgöringsort

    Kristianstad (Skånes län)

Registrera CV
Stäng

Vänligen fyll i dina uppgifter så skickar vi ut en påminnelse om jobbet åt dig!

Vänligen fyll i din väns e-postadress för att skicka ett tips om jobbet!

Kontakta mig

Kontakta mig

Vänligen fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi er så snart vi har möjlighet.