Tillbaka till sök

Kompetenspartner inom pension och försäkring

Publicerad 2019-11-22


Vill du ha ett jobb där du har möjlighet att göra verklig skillnad för dina kunder? Är du en klippa på att skapa struktur och ordning? Då ska du söka jobb hos oss på Proxina - vi söker nu en kompetenspartner med administrativt ansvar till vårt kontor i Skellefteå eller Piteå.

Om företaget
Proxina är en kompetenspartner inom pension och försäkring som skapar trygga medarbetare och attraktiva arbetsgivare. I 25 år har vi varit en lokal, trygg och personlig kompetenspartner inom pension och försäkring i Västerbotten och Norrbotten. Med lokalt ägande kopplat till våra kontor i Skellefteå och Piteå är det precis vad vi ska fortsätta vara.

Säkra Skellefteå har blivit Proxina, nytt namn och ett helt nytt utseende. Men anledningen bakom förändringen har faktiskt med allt annat än yta att göra. Det handlar mer om att för första gången verkligen få visa vilka vi är, på insidan.

Vi är en organisation med en unik specialistkunskap kring arbetsgivarfrågor med fokus på pension, försäkring och finansiella lösningar och med eget namn och egna kommunikationskanaler kan vi vara mycket tydligare med hur vi skiljer oss mot andra aktörer. Under ytan har vi fortfarande nätverket, systemen och de hundratals kollegorna inom Säkra kvar, men på utsidan ser vi nu ut precis som vi känner oss. Spetsigare men samtidigt mjukare. Och definitivt närmare våra kunder.

Som ett lokalägt, fristående bolag trivs vi bäst i det personliga mötet och vågar alltid bli personliga eftersom vi vill ta ansvar för kundens bästa.

Till oss kommer man för det vi kan, inte för de försäkringar vi förmedlar. Vår ambition är att göra verklig skillnad för våra kunder, även i svåra stunder.

Nu söker vi en ny kollega för placering på något av våra kontor i Skellefteå eller Piteå.

Dina arbetsuppgifter
Som kompetenspartner med administrativt ansvar hjälper du våra kunder inom pension, försäkring och finansiell rådgivning. Fokus ligger på praktiska frågeställningar och administration, men arbetet innebär också ansvar för att skapa och utveckla goda kundrelationer. Du har ett nära samarbete med våra kunder och bygger långsiktiga relationer genom personliga möten och hög tillgänglighet.

I dialog med kund arbetar du aktivt för att ta fram korrekta beslutsunderlag och nulägesanalyser. Du arbetar i kundteam där ni tillsammans tar fram värdefulla lösningar för kunden. I din roll har du en viktig del i att de slutgiltiga lösningarna implementeras korrekt.

Rollen innebär ansvar för den administrativa delen i Proxinas uppdrag, inklusive dokumentation och uppföljning samt förberedande analys och offerthantering. Du ansvarar även för administration av försäkringar/kapitalplaceringar åt kunder.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har en grundförståelse och framförallt intresse för pensions- och försäkringsfrågor. Du har erfarenhet av och trivs med administrativt arbete. Tjänsten ställer höga krav på god struktur samt förmåga att kommunicera professionellt och trovärdigt gentemot såväl kund som leverantör eller myndighet.

Vi lägger stor vikt vid att du delar vår värdegrund. Det innebär att du är en person som uppskattar och inger tillit och omtanke i dina yrkesmässiga relationer. Du är också engagerad i att utveckla och fördjupa dina kunskaper inom våra specialistområden. Nu ser vi fram emot att du med din bakgrund och erfarenhet ska förstärka vårt team! Kanske kommer du från en bakgrund inom bank, försäkring eller myndighet eller kanske har du goda kunskaper inom pension eller kollektivavtal? Eftergymnasial utbildning inom försäkring är mycket meriterande, men inget krav.

Som person har du stor ansvarskänsla för dina arbetsuppgifter. Du har engagemang och intresse för kundens behov och en vilja att leverera med hög kvalitet. Erfarenhet från roller med kundansvar eller konsultativt arbete är meriterande. Vi är en liten organisation där alla är redo att kavla upp ärmarna när det behövs och hoppas att du också vill bidra till ett flexibelt och öppet arbetsklimat.

Information och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Proxina med Wikan Personal. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via länk på Wikans hemsida, dock senast 15 december 2019. Hör gärna av dig med eventuella frågor till rekryteringskonsult, Linnéa Engman, tel: 070-39 17 434 , e-post linnea@wikan.se

Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Placeringsort är Skellefteå eller Piteå.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 350 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Påminn mig / Tipsa en vän Sök jobbet
  • Anställningsomfattning

    Heltid

  • Anställningsform

    Tillsvidareanställning

  • Sista ansökningsdag

    2019-12-15

  • Tjänstgöringsort

    Piteå (Norrbottens län)

Kontaktpersoner

Linnéa Engman 0910-77 09 83
Stäng

Vänligen fyll i dina uppgifter så skickar vi ut en påminnelse om jobbet åt dig!

Vänligen fyll i din väns e-postadress för att skicka ett tips om jobbet!

Kontakta mig

Kontakta mig

Vänligen fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi er så snart vi har möjlighet.